انواع ورق استیل 430 قابل تامین توسط فروشگاه مسیحا

توضیحات خرید ورق استیل 430

ورق استیل به صورت رولی:

  • ورق های زیر 2 میلیمتر هر کدام دارای عرض 1000 و 1220و1250 میلیمتر میباشند
  • ورق های بالای 2 میلیمتر هر کدام دارای عرض 1000 و1250 و 1500 میلیمتر میباشند

ورق استیل به صورت برگی:

  • ورق های استیل زیر 1 میلیمتر در ابعاد 1000*2000 و 1220*2440 و 1250*2500 میلیمتر موجود هستند
  • ورق های استیل زیر 1 میلیمتر در ابعاد 1000*2000 و 1250*2500 و 1500*3000 و 1500*6000 میلیمتر موجود هستند

مقدمه ای بر استیل 430

همه درباره فولاد و استحکام آن شنیده‌اند، اما افراد کمتری در مورد انواع مختلف فولاد می‌دانند. صدها نوع فولاد به لطف فرآیند آلیاژسازی در دسترس است – یعنی توانایی ترکیب یک فلز پایه با سایر عناصر فلزی برای افزایش استحکام، مقاومت در برابر سایش، هدایت و ایجاد بهبودهای دیگر در خواص فیزیکی فلز. فولاد از عناصر آلیاژی مختلفی بهره می برد، اما یکی از محبوب ترین عناصر، کروم است که ضعف فولاد را در برابر خوردگی کاهش می دهد. این فولادهای آلیاژی کروم، که در زبان عامیانه به عنوان فولادهای ضد زنگ شناخته می شوند، امروزه  در تمام جوانب زندگی ما وجود دارند و در همه چیز از ظروف آشپزخانه گرفته تا تجهیزات پزشکی و موارد دیگر استفاده می شوند. این مقاله بر روی فولاد ضد زنگ 430 تمرکز خواهد کرد، یک ماده بسیار محبوب که شاید مشهورترین فولاد ضد زنگ باشد (اگرچه این عنوان بسیار مورد بحث است). آرایش، خواص و کاربردهای فولاد ضد زنگ 430 در این مقاله بررسی می‌شود تا به خوانندگان ایده بدهد که چرا این ماده تا این حد محبوب است و چگونه می‌توانند از آن در پروژه‌های خود استفاده کنند وقتی که فولاد را به عنوان یک ماده انتخابی در نظر می‌گیرند.

ورق استیل ۴۳۰ چیست؟

استیل ۴۳۰ از سری فولاد های ضد زنگ است که از ترکیبات کروم تشکیل شده است. این ورق استیل از سری فولاد های نرم کم کربن است.  اگر نمی دانید فولاد کم کربن چیست مقاله انواع فولاد بر اساس میزان کربن را بخوانید.

این ورق استیل در ترکیب خود ۱۶ـ ۱۸ درصد کروم دارد. استیل ۴۳۰ در دو مدل مات و  براق عرضه می شود. استیل ۴۳۰ به دلیل مقرون به صرفه بودن و خواص مکانیکی منحصر به فرد امروزه در دسته پرکاربرد ترین ورق های استیل می باشد و در صنایع بسیاری به کر برده می شود. ورق استیل ۴۳۰ در مقابل خوردگی مقاومت عالی دارد همچنین در مقابل گازهای گوگرد، اسید های مواد غذایی ، اسید های ارگانیک ، نیتریک اسید مقاومت مطلوبی دارد لازم به ذکراست استیل ۴۳۰ در مقابل اکسیداسیون مقاومت بالایی دارد که به دلیل وجود کروم در ترکیب شیمیایی این آلیاژ است.

نام گذاری های استیل 430

در ابتدا اسامی انواع فولاد ممکن است کمی گیج کننده باشد، زیرا همه آنها ساختار نام‌گذاری متفاوتی دارند. به عنوان مثال برخی دارای نام های 4 عددی، برخی دارای 3عددی و برخی دیگر دارای شناسه های منحصر به فرد هستند، و این به دلیل شاخص های نامگذاری مختلف است که توسط موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) و انجمن مهندسین خودرو (SAE) ایجاد شده است. این سازمان‌ها و انجمن‌ها براساس عناصر آلیاژی، کاربردها و سایر موارد نام‌های مختلفی برای آلیاژهای فولاد گذاشته‌اند، اما اغلب در فولادهای با عیار مشابه، یکسان هستند. فولادهای ضد زنگ اغلب با نام‌های 3 رقمی معرفی می‌شوند که رقم اول نشان دهنده نوع عناصرآلیاژی موجود در فولاد است. درخصوص فولاد 430، عدد 4 به نشان دهنده فولادی است که عمدتاً از کروم در ترکیب خود استفاده می کند.

ترکیب عناصر استیل 430

فولاد 430 متعلق به گروه فولادهای فریتی است، به این معنی که ساختار مولکولی خاصی دارد که از سایر فولادها منحصر به فرد است. این مغناطیسی است و دارای چگالی 7.8 گرم بر سانتی متر مکعب (0.282 پوند در هر متر مکعب) است. به طور اسمی، ترکیب عناصر موجود در فولاد 430 بر حسب درصد عبارت است از:

جهت دریافت مشاوره رایگان برای خرید انواع ورق استیل با ما در تماس باشید

ویژگی های استیل 430

مقاوم در برابر خوردگی

قیمت مناسب

نرم کم کربن

ضد زنگ

استیل ۴۳۰ از سری فولاد های ضد زنگ است که از ترکیبات کروم تشکیل شده است

استیل از سری فولاد های نرم کم کربن است.  اگر نمی دانید فولاد کم کربن چیست مقاله انواع فولاد بر اساس میزان کربن را بخوانید.

این ورق استیل در ترکیب خود ۱۶ـ ۱۸ درصد کروم دارد. استیل ۴۳۰ در دو مدل مات و  براق عرضه می شود. استیل ۴۳۰ به دلیل مقرون به صرفه بودن و خواص مکانیکی منحصر به فرد امروزه در دسته پرکاربرد ترین ورق های استیل می باشد و در صنایع بسیاری به کر برده می شود

 ورق استیل ۴۳۰ در مقابل خوردگی مقاومت عالی دارد همچنین در مقابل گازهای گوگرد، اسید های مواد غذایی ، اسید های ارگانیک ، نیتریک اسید مقاومت مطلوبی دارد لازم به ذکراست استیل ۴۳۰ در مقابل اکسیداسیون مقاومت بالایی دارد که به دلیل وجود کروم در ترکیب شیمیایی این آلیاژ است.

مقایسه استیل ۳۰۴ و ۴۳۰

ازآنجایی که دغدغه اصلی این است که بهترین فولاد ضد زنگ را برای تجارت حرفه ای خود ومتناسب با پروژه و نیاز خود انتخاب کنید، در این قسمت قصد داریم ورق استیل ۳۰۴ و ۲۳۰ را برای درک عمیق تر مطلب مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین انخاب را متناسب با نیازهای خود داشته باشید.

راجع به استیل 304 بیشتر بخوانید

استحکام و خواص مکانیکی معرف فولاد ضد زنگ است. فولاد ضد زنگ حاوی کروم است که یک لایه محافظ برای حفظ درخشش و پوشش خود تشکیل می دهد. فولاد ضد زنگ دارای گرید های مختلفی است که بر اساس ریزساختار طبقه بندی می شود. گریدهای آستنیتی و فریتی دارای خواص متمایزی هستند. هر گرید دارای ترکیبات، ویژگی ها و کاربردهای خاص خود است. گرید 304 و 430 دو گرید رایج با خصوصیات متمایز هستند.

گرید 430

درجه 430 فولاد ضد زنگ فریتی کروم ساده است. این گرید مقاومت در برابر خوردگی مطلوب همراه با خواص مکانیکی خوب ارائه می دهد. درجه 430 مقاومت حرارتی خوبی در دماهای بالا دارد. گرید 304 و 430 به طور گسترده در صنایع غذایی تجاری استفاده می شود.

گرید 304

ورق استیل ۳۰۴ را با قیمتی پایین‌تر نسبت به ورق استیل ۳۱۶ می توان تهیه کرد دلیل گران تر بودن استیل ۳۱۶ نیز به دلیل مقاومت بالاتر در برابر خوردگی، خصوصا در مقابل کلرید و همچنین وجود مقدار بیشتر عناصر نیکل و مولیبدن در ساختار این آلیاژ می باشد.

جوشکاری ورق استیل ۴۳۰

آلیاژهای استنلس استیل فریتی همچون ورق استیل ۴۳۰ رامی توان با هر دو روش مقاومتی و نفوذی جوشکاری کرد البته در کل محدودیت‌هایی در این امر وجود دارد. محدوده ذوب این آلیاژ بین ۱۴۳۰ تا ۱۵۱۰ درجه سانتی گراد می باشد.

بگیر و نگیر بودن استیل ۴۳۰

در مقالات گذشته ورق های استیل را در یک درسته بندی کلی به دو قیمت استیل بگیر و نگیر تقسیم کردیم و گفتیم که استیل بگیر جذب آهن ربا می شود و استیل نگیر جذب آهن ربا نمی شود. مطابق این تعریف استیل ۴۳۰ به دلیل اینکه از نوع ضدزنگ فریتی می باشد استیل بگیر بوده و دارای خاصیت جذب توسط آهن ربا می باشد. در اصطلاح بازاری به آن ورق بگیر ۴۳۰ نیز گفته می شود. به دلیل همین خاصیت از این ورق درپروژه ها و  تولید محصولاتی که نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی دارند استفاده میشود.

کاربرد استیل ۴۳۰

ورق استیل ۴۳۰ در بسیاری از صنایع و تولید بسیاری از محصولات به کار برده می شود که در اینجا به چند نمونه از آنها  اشاره می کنیم:

آیا ورق استیل ۴۳۰ در ایران تولید می شود؟

با توجه به عدم وجود زیرساخت های لازم ، شرایط مناسب و سایر عوامل موثر این آلیاژ در ایران تولید نمی شود و این محصول وارداتی است در نتیجه بسیاری از تجار اقدام به واردات این محصول استراتژیک نموده اند . از کشورهای تولید کننده این محصول می‌توان به آمریکا ، آلمان ، ژاپن ، اوکراین ، کره جنوبی ، چین آفریقای جنوبی و فرانسه اشاره کرد. در گذشته این استیل از امریکا ، آلمان و ژاپن هم وارد کشور می شدند اما در دحال حاضر بیشتر این ورقه ها از چین، تایوان، کره جنوبی و آفریقای جنوبی وارد کشور می شوند.

قیمت استیل ۴۳۰

در خصوص قیمت ورق استیل ۴۳۰ باید بدانید که قیمت  ثابت و تعیین شده ای وجود ندارد و این محصول نیز همچون سایر محصولات با توجه به ضخامت، مقدار سفارش، ابعاد و سایر عوامل تعیین می شود همچنین در شرایط کنونی با توجه به وارداتی بودن محصول و همچنین متغیر بودن نرخ ارز که منجر به نوسان قیمت ها می شود نمی توان نرخ ثابتی برای این محصول تعیین کرد لذا نیاز است پیش از اقدام به ثبت سفارش ابتدا از فروشگاه‌های معتبرقیمت را استعلام بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید .

پیمایش به بالا